onsdag 22 februari 2012

Träningsvärk och tremånaderskontroll

Träningen gick kanon. Tröttade ut lillan med ett besök på öppna förskolan innan vi åkte till gymmet.
Hon sov när vi kom fram så jag gav henne till kompisen. Där sov hon i 20 minuter och sen var hon mest nyfiken när hon vaknade och satt i famnen och tittade intresserat på allt.

Igår morse vaknade jag med rejäl nackspärr, inte roligt att bära runt på en 7 kilos bebis.....Kan ha tagit i lite för mycket i nån maskin!? Nu har träningsvärken börjat smyga sig på.

Idag var det tremånaderskontroll med tillhörande vaccinering. Lilla väger nu 6,74 kg och är 61,5 cm lång.  Vaccineringen gick bra men hon blev jätteledsen, det var riktiga krokodiltårar som rann nedför kinderna. Hon fick lite mat och sen somnade hon. Hon sov sig igenom ett besök på Ica, massören och Jysk.

Jag köpte kuddar (hon kräks ju en del så jag tänkte att jag skulle ha en i reserv) och ett täcke till spjälsängen.

Nu på kvällen kändes hon varm och enligt termometern har hon lite feber. Jag gav henne flytande alvedon, inte gott antar jag då hon spottade ut det mesta. Sen....kom det en kaskad-spya. Över hela henne, mig och soffan. Så in i duschen, nya kläder och ett stolpiller sen är vi som nya igen.

Kan inte rotera bilderna i telefonen, får fixa det med datorn.


1 kommentar: