tisdag 18 maj 2010

SD 14 -mår skit

Hela helgen har jag haft ont i nacken(har wiplash) och huvudet, men det var trevligt ändå. Saknar min syster oerhört, förstår inte varför hon ska bo i andra änden av sverige, tur att det finns telefon. Vi har shoppat, shoppat, shoppat, sprungit en sväng och moffat sushi. Maken har varit arbetslös ett år men precis fått jobb så nu ramlar det in pengar, jag har inte shoppat alls mycket fram tills nu, så jag har lite att ta igen.

Mår skit... har ont i huvudet(migrän dessutom), stel i ncke, mår illa (magen är dessutom öm och svullen) och har ömma bröstvårtor......blä!! Försöker pyssla lite hemma varvat med att ligga i soffan med värmedynan och titta på film. Pratade med Doktor M igår eftersom jag dessutom har haft svårt med andningen, men han var inte orolig utan det var bara att fortsätta spraya, bekräftade också att det var ok att boka om ÄP till v24. Vi hade kunnat haft ÄP v23, men jag ville inte att maken skulle behöva åka ifrån sin kurs, dessutom är han på andra sidan Uppsala så jag hade ändå behövt skjuts till dit den dagen och sen ville jag inte åka själv för ET.

Vi har berättat för några familjemedlemmar och vänner om IVF men inte alla, så föratt få skjuts måste man ju berätta för fler. Jag vill inte att fler ska veta och fråga hur det går... det räcker med att en del vet att vi försöker bli gravida och frågar med jämna mellanrum ändå.

När vi skulle gifta oss var mina föräldrar bombsäkra på att jag var gravid, trots att syrran dementerade så trodde dem inte på henne. Jag sg hur amma tittade på min mage flera gånger, detta ledde till att jag drack mer än jag brukar på en tjejkväll och sen dagen efter när päronen var på besök så var jag grymt bakfull. Jag har inte velat berätta att vi försöker eftersom vi visste innan att makens spermier var både långsamma och få och jag ville bespara honom pressen.


Det är kul att följa andras bloggar och jättekul att några följer min. KRAM på er alla

1 kommentar: