fredag 25 november 2011

Nu är Mini här

Efter att vattnet hade gått så fick jag något fruktansvärda verkar så vi åkte in till förlossningen igen.
Nu var jag öppen 3 cm och därmed godkänd för att läggas in. Efter några timmar med massor av lustgas som jag inte riktigt fick kläm på så fick jag EDA. Den hjälpte mot värkarna men inte mot trycket nedåt. Jag var öppen 5 cm men värksarna avtog dock så jag fick värkstimulerande dropp. Till slut var jag öppen 9cm men den sista ville kanten av livmodern inte försvinna utan svullnade upp . Efter en hel del bök så fick jag börja krysta och till slut kom huvudet förbi livmoderkanten. Efter ca 7 krystvärkar var underverket ute.

Det blev en tjej på 3005 gramoch 50 cm med bruna ögon och massor av mörkbrunt hår.

Nu är vi på BB och tar det lugnt.

3 kommentarer:

  1. Ett jätte stort grattis!! Vad härligt att höra att allt ändå gick bra. Kramar från oss!!

    SvaraRadera
  2. Åhh så härligt!! Världens största grattis till tösen! Ta det lungt och njut av henne! stora lyckokramar. Kommer man att få se en liten bild på underverket?

    SvaraRadera