måndag 28 november 2011

3 dagar gammal prinsessa

Tack för era kommentarer, tycker själva att hon ser ut som en liten docka. Är så söt när hon sover eller gör små grimaser, man kan inte sluta titta.

Nu har hela den närmsta släkten varit här och beundrat Prinsessan och lämnat lite presenter. Det har sina fördelar att vara första barnbarnet.

Det känns så konstigt att äntligen vara mamma samtidigt som det känns naturligt att ta hand om en sådan liten.

Inatt har jag ammat två gånger, båda gångerna var det en hel del gnäll innan och jag tror hon har svårt att rapa. Så det blir en tripp till affären för att inhandla miniform droppar får se om det hjälper.
Sen måste jag köpa amnings-bh. Jag ville inte göra det innan eftersom mina bröst inte var så svullna och jag inte visste vilken storlek jag ville ha. Samtidigt så visste vi ju inte när hon skulle komma och isåfall hur lång bytesrätt det är. Nu känns båda brösten som betongklumpar och när jag ammar på ena så forsar det ur det andra.

En liten bild på magen såhär efteråt. Helt otroligt att lilla hon fanns därinne. Nu är den lite degig och mysig och man kan se förbi den och se kroppsdelar som man inte sett på länge.....



Nu ska jag passa på att göra frukost och duscha innan hon vaknar o sen lite shopping.

1 kommentar:

  1. Visst är det otroligt hu snabbt ändå magen försvinner.

    SvaraRadera