lördag 12 maj 2012

Magsjuka

Då lillan fortfarande hade diarré i torsdags så ringde jag barnmottagningen igen. De ville kolla på henne o ta lite prover så vi åkte dit igen. Lillan skötte sig exemplariskt som vanligt men blev jätteledsen när de tog blodprov. Efter en kräk o diarré-attack i väntrummet fick vi träffa läkare. Der var samma gulliga tjej som förra veckan och hon sa att alla prover var ok men att jag måste tvinga i lillan mer vätskeersättning då ett av värdena var lite lägre än ok. Hon ville odla ett avföringsprov och som tur var hade jag en använd blöja till det.

På fredagen ringde läkaren och sa att odlingen visade på ett magsjuke-virus och att lillan borde bli frisk på 4-7 dagar. Tyvärr har vi andra blivit lite dåliga också men det är under kontroll.

Idag har vi planterat häck, 50 plantor blev det. Försökte ha lillan i vagnen medans vi jobbade men det uppskattades inte utan jag fick kalla in mormor på barnvakts-tjänstgöring. Maken hade tänkt arbeta själv men jag vet ju hur lite tålamod han har och i kombination med taskig planering och en vilja att bli klar snabbt så kände jag att jag var tvungen att styra upp det.

Lillan har fått tillbaka aptiten och äter all pure som vi erbjuder.


1 kommentar: