torsdag 3 maj 2012

Liten sjukling

Måndagen var ok men på kvällen  fick hon hemska hostattacker där hon kiknade rejält och fick till slut ur sig en del slem. På tisdagen verkade hon bättre men på kvällen var det hemskt och rådgivningen tyckte att vi skulle åka in till akuten så att de fick lyssna på henne. Vi fick en jättegullig läkare som konstaterade att lungorna lät bra men hon var röd och irriterad i halsen. Efter att ha inhalerat koksaltlösning fick vi åka hem.
Onsdagen var bättre och på eftermiddagen var lillasyster barnvakt medans jag gav mig ut på en liten löprunda. Lillan somnade vid 21 och jag kunde slappna av vid tv:n lite.

I morse vid 4 vaknade jag av att Lillan var jättetäppt och hostade. Jag körde hela racet med koksaltdroppar och Nezeril. Men hon hostade hemskt hela tiden. Jag skippade akuten och väntade tills barnmottagningen öppnade. Vi hade samma trevliga läkare som för en månad sen. Hon fick andas in koksaltlösning igen och fick recept på hostmedicin.
Hon har fortsatt att hosta men efter våra eftermiddagslur verkar det ha blivit bättre. Det gör ju ont i en själv när man hör hennes torra irriterade hosta... :-(

Imorgon kommer maken hem igen så då blir det skönt med lite avlastning och kanske en löprunda.


1 kommentar: