onsdag 9 maj 2012

Bättre?

Fredag till söndag har varit lugna, lillan har haft några hostattacker men annars har hon mått bra.
I fredags sprang jag med grannen. Shit va jobbigt det var. Dels hade det gått före lång tid sen lunchen dels tar jag i mer när jag springer med nån mer.

I helgen har vi donat lite hemma och umgåtts med vänner. På söndagsmorgonen styrketränade jag lite. Jag har haft lätta vikter för att starta igång kroppen, ska börja lägga på lite mer snart.

I söndagndags kväll somnade lilan tidigt men vaknade kl 4 på morgonen av hostattacker.
Efter att hon kräktats kunde ingen av oss somna om utan vi gick upp.
Efter våran frukost åt hon och sen somnade vi om. När vi gått upp hostade hon rejäldret och kaskadkräktes sedan. Efter lunch var det samma visa igen följt av diarré. Lillan hade även lite feber och var rosslig.
Sjukvå;rdsupplysningen tyckte att jag skulle åka in till barnmottagningen så; att de fick titta på henne.
De tyckte att jag inte skulle oroa mig utan bara se till att hon åt och gärna få i henne vatten. Jag skulle återkomma om hon blev sämre.

Igår var hon piggare men efter att jag gett henne hostmedicinen kaskadkräktes hon igen. Hon hade en del diarrè men var annars pigg och glad.
Maken kom hem igår kväll så jag kunde ge mig ut på en löprunda. Det gick bättre än i fredags, trots att jag sprang själv denna gången. Enda missen var när jag snubblade på en rot å slutet. Jag har några skrubbsår och ett stort blåmärke.

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten. Mitt bäcken gör ju ont så jag ville kolla att jag tränar rätt och få tips på vad jag kan göra mer. Jag är jättenöjd med möet och jättetaggad att träna mera.
Jag var till bvc idag för jag ville väga lillan. På två veckor har hon tappat 0,1 kg....... hon som brukar gå upp 0,2 kg per vecka. Nu på kvällen har hon haft lite diarré och lite feber. Bvc-sköterskan tyckte att jag skulle försöka få i henne resorb junior för att få ordning på magen, så vi tar väl en brottningmatch senare ;-)

Härom morgonen fick lillan lite havreröt med blåbär:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar