tisdag 17 april 2012

Tuff dag med barnvaktspremiär

Gårdagens promenad blev 13km så inatt har jag haft ont i höfterna .
Vi sov till halv åtta morse, jätteskönt! Sen åt jag frukost medans lillan fick lite päronpure. Efteråt packade jag vagnen och matade lillan. Hon  somnade strax innan det var dags att åka till mitt jobb så jag kunde byta om och göra mig ordning i lugn och ro.

Hon sov hela vägen till jobbet och var pigg och glad när vi kom fram. Jag träffade inte bara kollegor från min grupp utan alla möjliga, det var jättekul då jag faktiskt varit hemma i nästan sex månader.
Fick jättefina presenter, se bild längst ner. Klänning o tights i sjömansstil, tunika som kollegan sytt (hon är superduktig) och ett par sockor som en annan kollega gjort. De är vridna för att de inte ska ramla av så lätt, blir spännande att prova.

Det blev mycket på en gång både för lillan och mig o på hemvägen var hon hysteriskt ledsen innan jag fick henne att somna. Själv hade jag ont i huvudet och var matt.

Väl hemma vilade vi lite innan middagen och sen kom en köpare till Bumbo stolen. Lillan gillade inte den för den var för trång runt låren. Jag fick 50:- mer än vad jag gav för den så jag skickade med ett paket blöjor som lillan vuxit ur.

Sen var det bara att packa för kvällens aktiviteter. Lillan skulle till mormor och jag på första hjälpen kurs.

Barnvaktspremiären gick bra, lillan hade skött sig och inte ens gråtit. Tycker dock att hon kunde varit gladare när jag kom men.... tydligen gäller sånt bara när pappa varit borta länge.

Nu har det matats och det är sovdags. Imorgon blir det en promenad till biblioteket för ett studiebesök på barnavdelningen.


1 kommentar: