onsdag 25 april 2012

5 månader idag

Tiden går så fort, lillan är redan 5 månader gammal!

Idag mår vi mycket bättre men natten till igår var hemsk. Hon var jättetäppt hela natten så jag fick knappt sova alls, så trött dom jag var på morgonen har jag nog nästan aldrig varit innan. Men idag har hon inte varit snorig sen jag rensade näsan imorse så det blir definitivt bättre. Tänkte att vi skulle gå till öppna förskolan imorgon.

Hittills denna vecka så har vi tagit en promenad till affären varje dag, det är ca 2,5km fram o tillbaka. Idag blev det dessutom en extra runda runt i kvarteren bara för att jag känner mig så otränad o slapp..... ;-)

Lillasyster var här igår på lunch och tjejsnack. Det var mycket trevligt och nu när hon ska börja jobba natt så erbjöd hon att sitta barnvakt om jag vill springa eller gymma. Jag tänkte få till ett träningsschema där där lillasyster och lillans mormor hjälper mig att få till två pass måndag till onsdag och sen tar ju maken lillan när jag vill träna torsdag till söndag. Borde ju gå att få ordning på kroppen igen, dessutom har jag ju anmält mig till vårruset om exakt en månad så jag måste ju komma igång med löpningen.

Nu ska jag få lite sömn, lillan ligger här bredvid i sin säng o snusar så sött.

På bilden syns när vi tränade att sitta tidigare idag, använde amningskudden som fallskydd och så leker hon med Bamse-skallran hon fick av sin andra moster.


1 kommentar:

  1. Grattis! Och så skönt att höra att hon är bättre.

    Låter som en bra träningsplan :-) Vårruset nästa!

    SvaraRadera