måndag 23 januari 2012

Napp, tumme eller inget...

Vill inte att Lillan ska ha napp om det förstör amningen men köpte hem två ifall det skulle behövas. För ett tag sen var hon rätt upprörd och vi försökte med allt, tillslut tog jag fram nappen men icke..... hon spottade ut den på nolltid och när jag höll emot lite fick hon kväljningar. När hon är trött och lite hungrig så stoppar hon näven i munnen och har nån gång fått in tummen i munnen men inte riktigt sugit på den. Vi får se hur det blir framöver.

Igår efter frukosten var mormor här och Lillan var jättepigg och glad. Efteråt åt hon och somnade på min mage med ansiktet i mitt armveck. Sen sov hon på mitt bröst i flera timmar. På kvällen gjorde hon likadant och sov sen gott i vaggan till kl 3. Nu på morgonen har vi myst nån timme och nu ligger hon själv i babynestet medans jag får lite gjort.

Innan frukost låg hon en stund i babygymmet och jollrade.


1 kommentar:

  1. Fungerar amningen är det ingen fara att ge napp. Det är bara innan man fått amningen att fungerar som man kanske ska vänta med napp. Pluppen ville i början inte heller ta napp men vi köpte en som var från 6 mån (större kula i munnen och svårare att spotta ut) och då tog hon den. Vi la också en snuttefilt framför och och nu räcker det ofast med snuttefilten.

    SvaraRadera