fredag 11 juni 2010

19 ägg!

Var på CvL imorse. Hade en jättegullig sköterska som frågade hur jag hade mått o så. Jag berättade att jag hade mått bra men haft lite ont sista dagarna. Under äggplocket, knde knappt hålla mig vaken, så gjorde det inte alls ont i början, medans det var ganska obekvämt på slutet. På VUL har det pratats om ca 10 ägg, under ÄP så pratade de om 14st, men sen visade det sig att det var 19st!!!

Efter att ha sovit kom sköterskan in för att kolla läget, hon sa att det inte var konstigt att jag varit öm, då äggstockarnas ligament tar stryk av så mpnga ägg. När jag sa att jag sprang vårruset förra veckan tyckte hon att det var otroligt.

Jag har sovit nästan hela eftermiddagen sen vi kom hem,är förtfarande skittrött och har ganska ont i magen. Åter till soffan............

2 kommentarer:

  1. Ojojoj.. Ja jag vet hur det känns! Ta det lugnt nu, lyssna på kroppen!
    Håller tummarna att alla blir befruktade nu!

    SvaraRadera