tisdag 26 juni 2012

I kräklandet

Lillan var snorig hela förra veckan men jag trodde inte det skulle bli nån förkylning.
I lördags kväll var hon varm o hade 38.2, i söndags morse var hon hes och rosslig med 38.8 i feber. På eftermiddagen åkte jag till sjukhuset då hon var så rosslig att hon hade svårt att andas. Hon fick andas adrenalin och sen åkte vi hem. På natten gick det bra men vid 4 så var hon varm, 39.2, och fick kämpa rejält med andningen. Hon fick andas ånga igen, tog ett blodprov som var bra men läkaren trodde att hon hade början till öroninflammation. Fick med mig en dospåse kåvepenin hem
Hela förmiddagen slumrade vi i soffan. Vid lunch skulle jag ge henne medicinen...... Löste upp den i vatten och fick till slut tvinga i henne den. Detta ledde till dagens första kaskadspya. Senare skulle jag ge henne medicin igen, den färdigblandade luktade äcklig men man skulle ge en mindre mängd...... kaskad nr 2!
Ringde barnmottagningen som tyckte art jag skulle ge henne lite i taget varvar med amning....kaskad 3!
På kvällen blandade jag ner medicinen i gröt m fruktpure..... ville hon inte äta.

Efter en hel del rosslande så åkte bi in till sjukhuset igen på kvällen. Fick hostmedicin utskrivet samt ett penicillin som ska vara godare. Dock skulle vi avvakta med penicillinet då öronen såg bättre ut och febern var borta.

Natten var en pärs med många hostattacker men tisdagen har varit bättre. Dock har vi haft kaskad 4 och 5 efter ett par rejäla hostattacker. Den sista var efter läggning så nu sitter jag här med sovande bebis på mig, en blöt fläck under mig och har själv börjat få ont i halsen :(

Som om inte detta räckte så har katten spytt lite här o där i några dagar. Hon är pigg o busig så jag tror bara hon har ätit för mkt så nu ransoneras maten, ska bli skönt när hon åker hem till brorsan igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar