fredag 6 maj 2011

Motion för en soffpotatis

Från att ha tränat 4 gånger i veckan så har jag inte rört på mig sen innan överstimuleringen, dvs början på mars. Nu när jag mår så illa så är det extra stora mellanmål som gäller och sen har jag varit dödstrött på kvällarna. Vad tror ni händer då? Jo, magen är ju inte stor pga bebis utan pga fett! Måste verkligen röra mer på mig.

Så...idag blv det 9 km promenad med kompisen. Vi sprang nog 200 m ca tio gånger under promenaden. Vi höll 6 minuters tempo vilket är klart godkänt, men jag blir fort flåsig. Lunch-promenad i morgon och på söndag, senmåste jag tänka ut hut jag vill röra på mig i veckan. Hinner jag med ett pass på lunchen eller ska jag släpa mig ut alt till gymmet på kvällen. Vill komma igång med Afro-passen igen men måste få upp flåset lite till.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där. Men när tröttheten och illamåendet gav med sig för mig i vecka 12 har jag kunnat tränat på som vanligt. FÖrutom nu de sista 2 veckorna då jag får sammandragningar om jag går fort eller springer. Så numera blir de mer cykling, styrketräning och simning.

    SvaraRadera