söndag 27 mars 2011

Vecka 6 (5+2)

Det har molat i livmodern i två veckor nu, måste vara växtvärk eller nåt.

Hur mycket koll har era karlar, min man kan ingenting... hur får man honom delaktig utan att behöva föreläsa? Finns det någon bra bok med mycket bilder och förklarande text?

Han har varit mycket mer intresserad nu än han var i somras av hur jag mår och hur det har känts under hela behandlingen. Men när jag visade gravtestet visste han inte vad strecken stod för och idag frågade han när vi säkert vet om jag är gravid. Jag sa att jag är gravid men att risken för missfall är störst nu och fram till v 12 och man därefter brukar berätta för omgivningen och börja köpa saker.

Sen diskuterade vi bebis-namn lite, vi vill båda ha lite längre "finare" namn får se vad vi kommer fram till....

1 kommentar:

  1. Min man är inte heller lika uppdaterad som jag. Men det är kanske inte nödvändigt. Han har följt med på alla ultraljud och träffar med barnmosrkan och har då ställt en massa frågor. Så ge han tid. Vi har dessutom köpt en gravidbok som vi läser i på kvällen tillsammans vid varje ny vecka. Högläsning för varandra. Det är rätt mysigt och gör att vi båda blir delaktiga i graviditeten. Kanske kan vara något? Det finns massor av olika böcker. Kram

    SvaraRadera